شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » ۱۸ استان درگیر ناترازی آب 

۱۸ استان درگیر ناترازی آب 

کد خبر: 10398

  یک مقام مسوول گفت:متأسفانه در چهارمین سال خشکسالی به سر می بریم و این موضوع باعث ناترازی در منابع آب شرب شده است.

رخدادشهر: هاشم امینی مدیر عامل آبفای کشور با اشاره به اینکه شهروندان و هم‌میهنان در خصوص آب شرب در ایام پیک مصرف دغدغه دارند، گفت: شرایط اقلیمی باعث شده که چهارمین سال خشکسالی را پشت سر بگذاریم که خشکسالی و کم بارشی باعث شده که در روند بررسی آمار موجود از ۵۶ سال گذشته میزان بارش‌ها رتبه کاهش بارش رتبه ۵۴ قرار دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه در چهارمین سال خشکسالی به سر می بریم و این موضوع باعث ناترازی در منابع آب شرب شده است، به همین دلیل وزارت نیرو قطعاً به جهت تکلیف و وظیفه‌ای که در تأمین آب شرب دارد برنامه‌ریزی بسیار منسجمی را برای تأمین آب شرب به خصوص در پیک مصرف انجام داده است.

به گفته مدیر عامل آبفای کشور پس از پایش و بررسی‌های انجام گرفته بر کل کشور شاهد ناترازی برای ۱۸ استان هستیم و پروژه‌های متعددی را تعریف کرده ایم که از ابتدای مهر این پروژه‌ها آغاز شده و امیدواریم در پیک مصرف تابستان نگرانی از بابت تأمین آب نداشته و پایداری شبکه آب شرب برای برداشت مردم حفظ شود.

به گفته این مقام مسؤول به هیچ عنوان مجموعه وزارت نیرو بحث جیره بندی آب را در سناریوهای خود ندارد و تمام تلاش خود را خواهد کرد که آب پایدار را در اقصی نقاط کشور تأمین کند.

وی ادامه داد: در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان که به جهت عدم ورود حق آبه به حق کشور، شرایط خاصی دارد به همین دلیل پروژه‌های خاص آبرسانی از تهلاب، آبرسانی از بندان، آبرسانی از منابع محلی و زیر زمینی استان و احداث بزرگترین آب شیرین کن خشکی دنیا که با سرعت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف در شرایط فعلی خاطر نشان کرد: مردم عزیز موضوع مدیریت مصرف و مصرف بهینه آب را در کارهای روزمره خود قرار دهند و این موضوع کمک می‌کند بهتر بتوانیم تابستان را پشت سر بگذاریم و منابع آبی خود را حفظ کنیم. همچنین پس از رصد و پایش های انجام شده حدود ۱۸ استان و ۳۳۹ شهر در شرایط تنش آبی قرار دارند البته برای تمامی شهرها برنامه‌های جامعی و مناسبی برای گذر از تابستان دارند و در طرح‌های بلند مدت وزارت نیرو قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید